Quantcast

‘Het duurde maar 5 seconden…’

$
0

Op voetbalvereniging Worth-Rheden in het Gelderse Rheden heeft het noodweer flink toegeslagen. Door een zogenoemde valwind is het halve dak van het clubgebouw afgewaaid.

Tot grote schrik van de kinderen die op het moment van het noodweer binnen een afscheidsfeestje aan het vieren waren. Volgens de voorzitter van de club, Arie van Houten, brak er even paniek uit. ”Maar gelukkig waren er een paar verstandige ouders aanwezig. Die hebben de kinderen geëvacueerd en de stroom van het gebouw gehaald.”

Het duurde maar 5 seconden, zo meldt de voorzitter, maar de schade bleek enorm te zijn. Het halve dak bleek weggewaaid. ”Gelukkig is het maar materiële schade en zijn er geen ongelukken gebeurd.” Veel vrijwilligers van de club kwamen spontaan langs om te helpen. Ook de brandweer is aanwezig omdat er een boom op omvallen staat tegen het clubgebouw aan.

Het weekend zijn alle wedstrijden afgelast. De vrijwilligers en leden van de club gaan hard aan het werk om alle puin op te ruimen.

Viewing all articles
Browse latest Browse all 8